Friday 16 December 2011

Menjenguk ke belakang atau Melihat ke hadapan...

 Banyak benda yang aku dapat belajar dalam hidup..aku pernah gagal dan pernah jugak berjaya..Tapi semua tu jadi tanda tanya, KENAPA BANYAK GAGAL dari BERJAYA??..Aku usaha bagai nak mati tapi xdapat macam ape aku buat.Bukan ke ada pepatah  "kejayaan akan dapat setimpal dengan usaha"..tapi aku ternanti-nanti  waktu tu..Aku mengadu nie.. bukan dah putus asa, just nak share biar aku x rase yang aku teruk sangat..hahaha..Kadang-kadang aku terpikir, aku j k yang macam nie..kenape semua orang boleh, aku tak boleh...

     Satu pagi, bile aku bangun tido..aku pikir aku x akan ke mana-mana kalu asyik duk pertikaikan hukum alam. Lebih baik aku ikot dulu perancangan yang Allah dah buat untuk aku nie..Aku nak jadikan benda nie sebagai panduan biar aku nampak perjalanan hidup aku..Tapi sampai satu masa aku akan ubah keseluruhan HIDUP aku..Aku nak jadi seorang yang lebih baik dari sebelum nie dan aku nak capai sesuatu yang aku sendiri pn x sangka yang ITU ADALAH AKU...Insyaallah..Aku bukan  nak menentang ketentuan Allah, tapi aku nak usaha habis-habisan tuk jadikan impian aku tu jadi realiti..TAK ADA SESIAPA YANG BOLEH UBAH HIDUP AKU SELAIN DIRI AKU  SENDIRI...kalu da usaha pn tetap tak dapat maknanye memang Allah  tak izinkan dan pasti ada "sesuatu" yang telah Allah rancangkan untuk aku. Mungkin "sesuatu" tu lebih baik dari apa yang aku  
impikan.

Niat kerana ALLAH + Usaha + Doa +.Tawakal = ITULAH AKU satu hari nanti...Ya Allah, berkatilah hidupku dan permudahkan la segala urusanku..Amin..

No comments:

Post a Comment